דף הבית » מדריך גליון עבודה כללי » עובדות על דפי עבודה של לג באומר

עובדות על דפי עבודה של לג באומר

לג בעומר דפי עבודה לכיתה א

ל”ג בעומר הוא חג יהודי שחל ביום ה-33 לעומר. חג זה מציין את פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, שהיה מחשובי הרבנים בהיסטוריה היהודית.

הסיפור מאחורי החג הזה הוא סיפור מרתק. מסופר שרבי שמעון בר יוחאי היה לומד תורה ביום ומלמד תורה בלילה. ערב אחד כשהוא לימד, תלמידיו הבחינו שהוא החל להיסחף לתוך שינה עמוקה. הם נבהלו והרעידו אותו, אבל הם לא הצליחו להעיר אותו מתרדמתו! רבי שמעון בר יוחאי נרדם יום ולילה שלמים! כשהתעורר לבסוף, הוא סיפר לתלמידיו שהוא חלם על העידן המשיחי העתידי ועל כל נפלאותיו.

התרגילים בדפי העבודה של ל”ג באומר מלמדים את התלמידים כיצד לשחק את המשחק על ידי תרגול בהיבטים שונים כמו ספירה, חיבור, חיסור, כפל וחילוק. דף העבודה הוא כלי להבנה עצמית שיכול לשמש אנשים, קבוצות וארגונים. התרגיל שימש בהקשרים רבים ושונים, כולל מוסדות חינוך, עסקים וכנסיות.

לדפי העבודה בפועל, אנא לחץ כאן: zraim.co.il

לג בעומר לילדי הגן

ל”ג בעומר הוא יום חגיגה לילדים ולמבוגרים כאחד. זה הזמן לחגוג את שמחת החיים ואת בוא האביב.

החגיגה כוללת ילדים משחקים, אכילת מאכלים מיוחדים ולבישת מיטב בגדיהם. הם גם מקבלים מתנות קטנות. החלק החשוב ביותר בחגיגה הוא הדלקת מדורות לזכר רבי שמעון בר יוחאי, שניצל ממוות בנס בהסתרה במערה בל”ג בעומר.

ישנם משחקים רבים שילדים משחקים במהלך היום הזה כמו הסתרת ביצים כדי ששחקנים אחרים יוכלו למצוא או לרדוף אחד אחרי השני עם נרות דולקים בידיהם. יש אנשים שגם מסתפרים ביום זה כסמל להתחדשות.

ניתן להפוך את ל”ג בעומר לילדי הגן למהנה יותר באמצעות משחקים והפעלות כגון:

– רוקדים סביב מדורה עם עפיפון נייר גדול מחובר למותניים

– נגינה על כלי נגינה כמו תופים וטמבורינים

– קפיצה מעל אש תוך החזקת ידיים

סיפור לג בעומר לילדים

סיפור ל”ג בעומר הוא סיפור ניצחון האור על החושך. את היום חוגגים בהדלקת מדורות וריקודים סביבן.

הסיפור מתחיל בכך שרבי שמעון בר יוחאי, שנולד בבבל וחי בישראל, מלמד תורה לתלמידיו. הוא נתפס על ידי חיילים רומאים ונכלא לשלוש עשרה שנים. יום אחד נמלט מהכלא עם בנו אלעזר, אך תוך כדי בריחה הם היו מוקפים בחיילים רומאים שביקשו לכבוש מחדש את רבי שמעון בר יוחאי. הוא ביקש מבנו אלעזר להדליק אש כדי שיסתתר מהם, אבל לאלעזר לא היו עמו גפרורים או אבני צור כדי להדליק אש.

רבי שמעון בר יוחאי ביקש עזרת ה’ ובדרך נס יצא נחיל דבורים והדליק לו את האש. גם הרומאים ראו את הנס הזה וברחו מפוחדים מבלי ללכוד את הרב ש אימון בר יוחאי. אמר רבי שמעון בר יוחאי לבנו אלעזר לשמור את הנס בסוד ולא לגלותו לעולם, אחרת יחרב. המסורת לערוך מדורות ביום הבריחה המופלאה הזו מבוססת על כך שרבי שמעון בר יוחאי מלמד את בנו להדליק מדורה מדי שנה כדי שיזכור מאורע זה. המנהג הוא שכאשר ילדים מדליקים מדורה, הם יכולים להביע משאלות ולזמן את אלוהים לעזרה .

תפילת יהוה נאמרת ביום ט’ באב. על פי המדרש, תאריך זה מנציח את הזמן שבו נתן ה’ לאברהם רשות להקריב את יצחק, ולזכרה נאמרת תפילה מיוחדת. המדרש מספר שביום זה או באחד מימיו יצאו אברהם בניו ישמעאל ויצחק לחוד להרפתקאות. עבור ישמעאל, זה היה למצוא אישה; עבור יצחק זה היה להביא כלה. המדרש אומר שביום זה או באחד מימיו יצאו אברהם ויצחק שניהם להרפתקה בנפרד. עבור יצחק, זה היה למצוא כלה; עבור אברהם זה היה להקריב את ישמעאל בנו.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן